جامعه مدیران فرهنگی ایران
مدیریت فرهنگی

مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی

 

 
ناشر: ققنوس
نویسنده: سیدرضا صالحی امیری
 مترجم:
نوع جلد: شومیز
زبان: فارسی
تعداد صفحات: 264
سال انتشار: چاپ نهم 1401
قطع: رقعی
نوبت چاپ: ….
شمارگان: 1000 نسخه
شابک: 9789643117306
قيمت:……
 
 

درباره کتاب

فرهنگ روح همبستگی و تداوم حیات معنوی و وجدان عمومی ملل و اقوام است. نقش موثر و بنیادی فرهنگ در کلیه عرصه‌های زیستی و فکری بشر چشم‌اندازی جدید در حوزه‌های ذهنی و عینی ایجاد کرده است. فرهنگ بستر بازتعریف، بازیابی و تکامل همه توانایی‌ها، ارزش‌ها، هویت‌ها، باورها، هنجارها، سنت‌ها، اسطوره‌ها و نمادهای بشری است. در عصر جهانی شدن که بسیاری از مرزهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی درنوردیده شده است، مباحث فرهنگی همچنان با حفظ جایگاه برجسته خود در کانون توجه اندیشمندان و صاحب‌نظران این حوزه قرار دارند. بنابراین برای ورود به عرصه جهانی، الزاما باید محیط سه‌گانه فرهنگی خود را که شامل فرهنگ دینی، ملی و جهانی است کاملا شناخت. چرا که بدون شناخت مفاهیم، اندیشه‌ها و نظریه‌های فرهنگی متنوع و گسترده در جهان امروز، نمی‌توان تحولات فرهنگی را به نحوی منطقی و واقع‌بینانه درک کرد. این کتاب برای رسیدن به اهداف فوق گامی هر چند کوچک ولی استوار است.
 
دکتر سید رضا صالحی امیری ، نویسنده کتاب با توجه به کمبود منابع و متون فرهنگی  به زبان روان و قابل درک برای همگان به ویژه دانشجویان حوزه مطالعات ، مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی و با انگیزه برداشتن گامی در جهت پاسخگویی به نیاز گسترده مشتاقان و محققان و دانشجویان این حوزه ، این کتاب را به رشته تحریر در آورده است.
 
 
 
رفتن به نوار ابزار